3D-ronken

3D optagelser

Information om patientens anatomi

3D røntgenapparat er udviklet til at give komplet og detaljeret information om patientens anatomi til mindste detalje. Med minimal stråledosis er det nu muligt at benytte panorama- og 3D optagelser langt oftere end tidligere.

Billederne giver et usammenligneligt overblik og afslører ofte tilstande eller strukturer, der ikke er synlige ved todimensionelle optagelser. Vi anvender 3D optagelser før behandlingsplanlægning af større kirurgiske behandlinger og implantat indsættelser.

Ved en 3D-scanning optages der i tre dimensioner, hvorved man kan danne sig et mere rumligt billede af tænder, knogle og nerver. 3D billeder anvendes bl.a. i forbindelse med:

• implantatbehandling, hvor knogletykkelse ønskes estimeret
  • visdomstandsfjernelse, for at verificere om der er tæt relation rødder/nerver
  • diagnostik af rodkanaler ved rodbehandling
  • diagnostik af rodresorption
  • vurdering af rumopfyldte processer i kæbe, fx. cyster/tumorer
  • vurdering af symptomer/smerter fra tand/tænder/kæber fx. rodspidsbetændelse, rodfraktur

Ringsted Tandklinik tilbyder alle former for almindelig tandbehandling. Vores vision er, at alle skal beholde deres egne tænder i munden hele livet. Vi går stærkt ind for forebyggelse frem for behandling.
3D røntgen

Onsdag 8.00-16.00

kontor@ringsted-tandklinik.dk

følg-os-på-facebook-png-3